Skip to main content

НСЗУ-ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ПАЦІЄНТІВ

Телефони-смартфони, чати-месенджери. Пацієнти прагнуть не тільки офлайн, але й онлайн спілкування. Але медичні працівники – не цілодобовий сервіс, а такі ж самі люди, з особистим життям та буденними проблемами. Пропонуємо кілька порад пацієнтам, які дозволять порозумітися зі своїм лікарем у питаннях комунікацій поза межами медичного кабінету.
✅При поданні декларації обговоріть з лікарем, які канали комунікації, ви можете використовувати для зв’язку з ним у різних випадках. А саме:
1. Запитайте, чи можете ви писати у месенджер та з якими питаннями. Наприклад, лікар може переглянути результати аналізів у месенджері та вирішити, потрібна пацієнту консультація або ні.
2. Дізнайтесь, чи можете ви подзвонити лікарю і за яким номером телефона. Наприклад, якщо вам або вашій бабусі встановлено відповідний діагноз та схему лікування, то ваш лікар може виписати електронний рецепт на “Доступні ліки” без особистого прийому. Тож з’ясуйте заздалегідь, за яким номером дзвонити, щоб отримати потрібний електронний рецепт.
3. Поцікавтесь, чи має лікар пабліки в соцмережах. Особливо це хвилює пацієнтів, які, наприклад, приділяють велику увагу профілактиці.
✅ Якщо ваші точки зору абсолютно не збігаються, подумайте, можливо, варто укласти декларацію з іншим лікарем, з яким знайдете спільну мову та засіб зв’язку.
✅ Пам’ятайте, що сімейний лікар, терапевт, педіатр не зобов’язані надавати свій особистий номер мобільного для спілкування з пацієнтами. Якщо ви отримали дозвіл на дзвінки чи повідомлення в месенджер у певних випадках, дотримуйтесь правил цивілізованого спілкування.
Наприклад:
1. Заздалегідь продумайте всі питання перш, ніж набирати номер лікаря. Адже нерідкі випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови і передзвонює знову.
2. Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви (адже лікар не здатен пам’ятати всіх пацієнтів) та відразу переходьте до суті питання.
3. Не відправляйте лікареві аудіо, відео-повідомлень (якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь).
4. Дзвонити лікарю на мобільний телефон у вихідні й свята не бажано. Вночі – неприпустимо. Лікар має вночі спати, щоб починати прийом з 8 ранку.
5. Слід домовитися заздалегідь, у які проміжки часу можна телефонувати.
6. За екстреною допомогою звертайтеся за номером 103.
7. Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою “поговорити”.
“Парадигма лікар-доступний постійно – не працює. Адже лікар має право на особисте життя і хоче цей час витрачати на себе і тільки.”

КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ДИТЯЧА ПОЛІКЛІНІКА №12" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ