• Домівка
  • Всесвітній день безпеки паціентів

Всесвітній день безпеки паціентів

Визнаючи забезпечення безпеки пацієнтів одним із важливих елементів надання якісної медичної допомоги та підтримуючи рішення 72-ї сесії Всесвітньої асамблеї охорони здоров’я 4 вересня 2019 року Президент України Володимир Зеленський підписав Наказ №648/2019, згідно якого в Україні щорічно 17 вересня буде проводитись День безпеки пацієнтів.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, в лікарнях країн з низьким та середнім рівнем доходу, щорічно фіксується 134 млн випадків неналежної медичної допомоги, що призводить до 2,6 млн смертей. Чотири з десяти пацієнтів страждають в результаті отримання первинної та амбулаторної медичної допомоги. До 80% випадків заподіяння шкоди пацієнтам в установах цього типу можна запобігти.

Всесвітній день безпеки пацієнта заснований 25 травня 2019 року на Всесвітній асамблеї охорони здоров’я. В рамках першого Всесвітнього дня безпеки пацієнтів відбудеться глобальна кампанія на тему «Безпека пацієнтів – одне з пріоритетних завдань в галузі охорони здоров’я в усьому світі» під гаслом «Висловіть свою думку на підтримку безпеки пацієнтів!».

Мета глобальної кампанії – закликати пацієнтів, медичних працівників, осіб, відповідальних за політику в сфері охорони здоров’я, студентів і викладачів університетів, дослідників, професійні об’єднання та постачальників послуг охорони здоров’я висловитися на підтримку безпеки пацієнтів.

Як ви можете сприяти підвищенню безпеки пацієнтів?

Якщо ви – пацієнт або особа, що займається доглядом за хворими:

  • при отриманні медичної допомоги займайте активну позицію;
  • не соромтеся задавати питання, безпека медичної допомоги починається з ефективної комунікації;
  • надавайте точну інформацію про вашу історію хвороби.

Якщо ви – медичний працівник або керівник органу охорони здоров’я:

  • розглядайте пацієнтів як партнерів у справі надання їм медичної допомоги;
  • працюйте у співробітництві в інтересах безпеки пацієнтів;
  • постійно підвищуйте свою кваліфікацію та поглиблюйте знання в області безпеки пацієнтів;
  • формуйте культуру безпеки пацієнтів в лікувальних установах відкрито та прозоро;
  • заохочуйте подання інформації про помилки без акценту на покарання винних, а в інтересах зробити висновки.

 

Якщо ви – особа, відповідальна за розробку заходів політики:

  • вкладайте ресурси в безпеку пацієнтів для порятунку життів та зміцнення довіри;
  • вкладення ресурсів в забезпечення безпеки пацієнтів може призвести до економії коштів;
  • оголосіть безпеку пацієнтів національним пріоритетом в сфері охорони здоров’я.

Якщо ви – науковець, студент, викладач або керівник професійного навчального закладу:

  • збирайте фактичні дані в інтересах підвищення безпеки пацієнтів. Ваша наукова робота має велике значення;
  • заохочуйте дослідження в області безпеки пацієнтів;
  • введіть питання безпеки пацієнтів в навчальні курси та програми.

Якщо ви – представник професійної асоціації, міжнародної організації або фонду:

  • відстоюйте безпеку пацієнтів як важливий компонент загального охоплення послугами охорони здоров’я;
  • організовуйте навчальні курси та курси підвищення кваліфікації з питань безпеки пацієнтів.

Якщо ви – активіст громадської охорони здоров’я або представник організації із захисту прав пацієнтів:

  • сприяйте розширенню можливостей пацієнтів висловлювати свою позицію з питань, що стосуються безпеки медичної допомоги;
  • вимагайте безпеки, як обов’язкову умову надання медичної допомоги